Monday, August 1, 2011

HECTIC WEEKEND

Selepas 6 minggu tak balik rumah. Akhirnya... aku balik jugak ke kampung halaman aku. HIHIHI. Tapi, hujung minggu aku kt rumah. Very2 hectic! Ape je eak yang aku dah buat sepanjang weekend....

Urrrrmmmmm.....

Journey aku dari butterworth ke seremban start pukul 3.30 petang dan aku sampai seremban dalam pukul 11 malam lah jugak. Woooo...penatttt. then ingat terus balik, tapi singgah rumah BABA kejap sebab dah lama tak jumpa dia. Sampai je rumah, macam biasa aku akan terjah dapur and makan masakan umi tercinta. Sambil2  tu, aku borak dengan umi pasal si DIA yang aku sayang.

gmbar b4 aku balik. kat kdai baju btwrth. :)

Esok paginya, pukul 6 umi dah kejut, “kak, bangun solat”. Rindu seyh! Dah lama tak dengar suara umi. Tapi, pukul 7 baru bangun. Subuh gajah bhai! Malu la plak. -___- pagi2 tu jugak umi dah grab phone aku and bukak picture. Ape lagi, nak buat spot check la tuh. HAHAHA. Umi tengok gambar2 DIA. Ape yang umi komen, biar la aku je tawu. Then, aku pergi tengok ayah jual daging. Yelah, kan nak puasa. Seronok lah pulak tengok ayah. Nak tolong, tapi tak reti. So, tolong sikit2 je. HIHIHI

ayah yang tgh gigih buat keje. HIHIHI

kepala lembu. eeeee...

bau lembu..


Lepas tuh, balik rumah, makan sarapan. Aku yang masak. Nasi lemak je pun. HEHEHE. Lepas tuh, aku siap2 pergi seremban. Nak pos moto ke PENANG. Aku drive bwk umi dengan dik na, bngah bawak moto ke seremban. Tapi malangnya, OTW ke sana, hujan lebat gila.seriously lebat. Aku yang drive vision pun jadi limited sangat. Focus aku pulak makin kurang sebab fikir pasal hujan yang menggila tuh dengan, my bro! Kesiannye kat dia. Sedih pulak aku bila ingat kat dia. Confirm2 kuyup satu badan. Boleh plak aku menagis kejap. Lagi la vision aku limited. HAHAHA. At last, semua sampai la jugak kat seremaban, tapi bngah memang kuyup lah. Kesiannye....

kesiannye bngh. :'(


Then balik rumah, aku tolong umi masak daging masam asam pedas. Wooooo...sedap seyh! Dah siap masak, aku ngan umi flat off depan TV. Kepenatan. HIHIHI. Petang tuh, dalam pukul 6, ayah ajak pergi Melaka. Aku menjadi driver sepanjang perjalanan pergi and balik. Pergi no hal bro! Balik rumah dalam pukul 12.30 pagi still on road. Aku dah la penat + mengantok gila tahap dewa. Dengan sejuk aircond dalam kereta + lagu yang slow + aku penat memamg tahap mengantok aku paling tinggi. Aku terbayang keadaan aku macam MR BEAN dlm cite MR BEAN HOLIDAY part yang dia mengantuk time drive tuh. Serious aku macam tuh. HAHAHA. Aku drive malam tuh 100-120km/j. Memang superb la.! Da la ngantok drive laju. Satu benda je aku fikir. “NAK SAMPAI CEPAT”. Tapi alhmdulliah selamat la sampai rumah dalam pukul 1.30 pagi. J

Then, AHAD, aku rest kat rumah, tolong umi masak rendang untuk aku bawak balik penang, tolong set up lappy bngh kemas2 barang aku. Pukul 12.30 bas aku bertolak ke penang and aku sampai dalam pukul 7.30 petang. Nie la dia aktiviti yang aku buat sepanjang hujung minggu. Ada cerita yang aku cut sebab malas nak berleter banyak2. HIHIHI.  


1 comment: